Δευτέρα, 16 Μαρτίου 2015

«Ὁ πανάγαθος Θεός τόν Σταυρόν μᾶς ἐχάρισεν…»

γου Κοσμ το Ατωλο

 
πανγαθος Θες τν Σταυρν μς χρισεν. Μ τν Σταυρν ν ελογομεν κα τ χραντα Μυστρια, μ τν Σταυρν ν νογωμεν κα τν Παρδεισον, μ τν Σταυρν ν κατακαωμεν κα τος δαμονας, Πρτα μωςκα μες ν χωμεν τ χρι μας καθαρν π μαρτες κα μλυντο. Κα ττε, σν κνωμεν τν σταυρν, κατα καεται διβολος κα φεγει. Εδ κα εμασθε μεμολυσμνοι μ μαρτες, δν πινεται σταυρς πο κνομεν. θεν δελφο μου, τρτε πνετε κρασ νερν περιπατετε δουλεετε ν μ σς λεπει ατς λγος π τ στμα σας κα σταυρς π τ χρι σας. Κα ν μπορτε τ μερνυκτο ν κμετε κα πενντα κα κατ κομποσχονια, καλν κα γιον εναι ργον. Κα ν προσεχεσθε πντοτε τν αγν κα τ βρδυ κα μλιστα τ μεσονκτιον λον πο εναι συχα.

κοσατε, Χριστιανο μου, πς πρπει ν γνεται σταυρς κα τ σημανει. Μς λγει τ γιον Εαγγλιον πς γα Τρις, Θες, δοξζεται ες τν ορανν περισσ τερον π τος γγλους. Τ πρπει ν κμης κα σ; Σμγεις τ τρα σου δκτυλα μ τ δεξιν τ χρι σου κα μν μπορντας ν νεβς ες τν ορανν ν προσκυνσης, β νεις τ χρι σου ες τ κεφλι σου, διατ τ κεφλι σου εναι στρογγυλ κα φανερνει τν ορανν κα λγεις μ τ στμα: Καθς σες ο γγελοι δοξζετε τν γαν Τριδα ες τν ορανν τσι κα γ ς δολος νξιος δοξζω κα προσκυν τν γαν Τριδα. Κα καθς ατ εναι τρα, εναι ξεχωριστ εναι κα μαζ, τσι εναι κα γα Τρις, Θες, τρα πρσωπα κα νας μνος Θες.
Κατεβ
ζεις τ χρι σου π τ κεφλι σου κα τ βνεις ες τν κοιλαν σου κα λγεις: Σ προσκυν κα σ λατρεω, Κρι μου, τι κατεδχθης κα σαρκθης ες τν κοιλαν τς Θεοτκου δι τς μαρτας μας.
Τ
βζεις πλιν ες τν δεξιν σου μον κα λγεις: Σ παρακαλ, ν μ συγχωρσης κα ν μ βλης ες τ δεξι Σου μ τος δικαους.
Β
νοντς το πλιν ες τν ριστερν μον λγεις: Σ παρακαλ, Κρι μου, μ μ βλης ες τ ριστερ μ τος μαρτωλος.
πειτα κπτοντας κτω ες τν γν: Σ δοξζω, Θε μου, Σ προσκυν κα Σ λα τρεω, τι, καθς βλθηκες ες τν τφον, τσι θ βαλθ κα γ. Κα ταν σηκνεσαι ρθς, φανερνεις τν νστασιν κα λγεις: Σ δοξζω, Κρι μου, Σ προσκυν κα Σ λατρεω, πς ναστθηκες, π τος νε κρος δι ν μς χαρσης τν ζων τν αἰώνιον. Ατ σημανει πανγιος Σταυρς.